Not all those who wander are lost

Lieve allemaal,

Jeetje wat vliegt de tijd voorbij, ik weet nog precies dat ik afscheid nam van iedereen voordat ik naar Australië vetrok. En nu is het einde al bijna weer in zicht!

De eerste weken van augustus heb ik nog enorm genoten op de ranch, nog verschillende uitstapjes en feestjes gehad en uiteraard de gewone maar leuke werkdagen. Zo zijn we nog een keer naar de Three sisters geweest, een bekende spot in de blue mountains en daar hebben we een prachtige wandeling gemaakt. Een etentje met mijn Australische familie en ook een gezellig avondje met al mijn vrienden. En zelf had ik nog een ‘Dutch pancake night’ georganiseerd wat erg geslaagd was. De pannenkoeken vielen goed in de smaak mede door mama haar recept.

Als afsluiting heb ik ook nog een gave rit gemaakt met iedereen van de ranch, galopperen door de grote paddocks terwijl je kangoeroes ziet blijft toch wel het ultieme Australische gevoel.
En toen was daar het afscheid na een geweldige tijd, met een lach en een traan afscheid genomen van geweldige mensen en een geweldige plek. Dit is in ieder geval iets wat me voor altijd bij zal blijven. En Australiërs zeggen geen tot ziens maar tot de volgende keer, dus wie weet hoe het loopt.

Na van iedereen afscheid te hebben genomen was het tijd om naar Sydney te gaan. Ik had het geluk dat ik met een vriendin kon mee rijden en hier ook kon overnachten dus dat was helemaal super. Zo zie je ook nog eens de woonwijken rondom Sydney wat erg gaaf is om te zien.
Tevens nog wat vrienden van Surfcamp getroffen, dat is toch wel het leuke aan reizen. Je ontmoet zoveel nieuwe mensen en sommigen worden echt goede vrienden.

Na een kort verblijf in Sydney was het tijd om naar Melbourne te reizen, dus weer helemaal bepakt en bezakt op pad als een echte backpacker. Als een echte blondine had ik ook nog eens mijn vlucht naar het verkeerde vliegveld geboekt, Melbourne heeft namelijk twee, één in Melbourne en eentje in Avalon buiten Melbourne. Dit moet je uiteraard maar net weten, gelukkig ben ik tegenwoordig een flexibele reiziger dus hop naar Avalon en vanuit daaruit met de bus naar Melbourne.
Na wat zoeken en heen en weer lopen ook mijn hostel vrij vlug kunnen vinden. En daarna gauw Melbourne ontdekken, ook weer een mega grote stad maar een hele andere sfeer dan Sydney.
Enorm genoten van een stadstour, zelf rond dwalen en ook heb ik de wel bekende Great Ocean Road gedaan. In één woord prachtig! Enorm genieten om dit met eigen ogen te kunnen bewonderen.
Ook weer nieuwe mensen ontmoet en een mooie tijd gehad in Melbourne, zelfs te horen gekregen van mijn kamer genoten dat ik praat in mijn slaap en jawel in het Engels heel bijzonder al zeg ik het zelf.

En nu zit ik weer in Sydney en nee niet omdat ik zo gek ben op Sydney, geef mij toch maar het country leven in plaats van het grote stads leven. Maar omdat morgen ochtend Monica aankomt in Sydney om samen met mij het avontuur te vervolgen! Heel gek om eindelijk weer een bekend iemand te gaan zien na een aantal maanden, en ook om weer Nederlands te gaan praten. Maar ik kijk er enorm naar uit, samen gaan we langs de East coast reizen dus dat wordt zo ie zo een enorm avontuur.

Al met al geniet ik hier nog steeds enorm en heb ik toe nu toe zoveel geleerd. Tijdens het reizen in je eentje leer je zoveel over jezelf en ik kan ook zeker zeggen dat ik ben gegroeid ( nee niet in de breedte of lengte was het maar waar dat ik groter ben geworden haha) maar persoonlijk ben ik zeker gegroeid in een positieve manier. En ik ben dan ook zeker een beetje trots op mezelf dat ik deze grote stap heb gezet. De travelbug heeft me zeker te pakken en ik geniet enorm van het reizen maar ik kan ook niet wachten tot ik iedereen weer zie en dat is al bijna zover!

Tot gauw lieve mensen.
Liefs Lian

Reacties

Reacties

Silvia

Weer een mooi verhaal om te lezen Lian. Geniet nog maar fijn van je laatste periode in Australië Xxx

Cindy

Leuk om weer wat te lezen! Praten in je slaap in het engels ?
Een hele fijne tijd met Monica en geniet er nog even van en gelukkig ook weer tot snel?

Astrid

Je mag zeker trots zijn op jezelf. Niet een beetje maar heel veel. Je bent een topper ;)

Marlies

Wat een prachtig verslag en wat een geweldige ervaring. je ouders kunnen terecht super trots op jou zijn. Fantastisch! Nog heel veel plezier met de rest van deze mooie reis.

Rennie

Meid wat ben je toch een kanjer ?Geniet er nog maar even heerlijk van !! Liefs Rennie

Alex

Mooi avontuur Lian , leuk hoe je ons het laat mee beleven , vinden het fijn dat je zo intens hebt genoten en overgetelijke 'memories ' hebt opgeslagen , hele fijne tijd nog ,groeten van ons x

Lisanne

Hee topper! Weer super leuk om wat van je te lezen. Je kan het mooi vertellen!!! Geniet nog van je laatste weekjes!! Liefs

Sonja

Dag Lian,ik lees weer 1 van je verslagen met veel plezier.
Wat ik zo bewonder aan je dat je in je eentje dit avontuur aanpak.
Heb alleen maar bewondering voor je en ik hoop dat 1 van mij kinderen dit ook gaat doen. Je kom zo sterk terug met een rugtas ervaringen,wijsheid.

Geniet nog maar even van dit prachtige land en ik blijf je volgen.

Liefs Sonja uit Snits.
O ja het regent hier weer zoals gewoontelijk in je vakantie?

Douwe

Hallo meid weer een mooi verhaal en nu gaat het laatste stukje van jouw avontuur beginnen .
Geniet nog maar even met Monica en we zien jou spoedig weer terug in Bolsward.

Gonnie en Johan

Hoi meis, weer een heel interessant verslag met plezier van je gelezen, en wat fijn dat je van deze ervaring zo'n goed gevoel over houdt. Dus misschien wel even achter je oren krabben als je ook al Engels gaat praten in je slaap??? (grapje).
Make your last period amazing and unforgettable!!!
Lieve groet van ons

Hannah

I love your blogs!! Geniet er nog van meid voor de laatste weken! have fun en groetjes aan monica!
See you soon!

xx je bff

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active