Time to go back home

Lieve allemaal,

Ondertussen zit ik alweer op het vliegveld in Brisbane te wachten op mijn vlucht terug naar huis. Maar ik weet nog precies de dag dat ik met knikkende knieën schiphol inliep om mijn avontuur te beginnen. Een klein half jaar is voorbij gevlogen en wat heb ik genoten van deze ervaring.

Een paar weken terug is Monica geland in Sydney en wat was ik blij om weer een bekend gezicht te zien! En hoe gaaf is het dat een vriendin je komt opzoeken in Australië om vakantie te vieren. De eerste dagen was ik een heuse reisgids die haar Sydney heeft laten zien. Ondertussen kon ik de stad wel een beetje dus de hoogtepunten zoals het opera house, harbour bridge, botanic garden en de bondi cogee walk kon ik haar trots laten zien.

Na de dagen in Sydney kon ons echte avontuur beginnen, een roadtrip langs de eastcoast. Dus hop in het vliegtuig naar Cairns. De warmte verwelkomde ons gelijk, 22-30 graden is natuurlijk nooit verkeerd in de winter. Ons eerste tripje was naar het Great barrierr reef, in 1 woord geweldig! Snorkelen tussen het koraal, haaien, schildpadden en vissen is toch echt wel gaaf om te doen en iets wat ons altijd bij blijft.

Na de dagen in Cairns hebben we onze campervan opgehaald, een stoere mini auto met een tent er boven op. Ik achter het stuur en Monica als navigator. De eerste rit ging naar Mission beach en daarna door naar Townsville. Onderweg was er genoeg te zien want het is en blijft toch heel anders dan Nederland. Rijden op links, soms een weg waar je zo goed als niemand tegen kwam en uiteraard de kangeroos (meestal dood langs de weg) maar ook liggende koeien midden op weg. Onderweg bij prachtige watervallen gestopt, de 1 wat makkelijker bereikbaar als de ander maar altijd weer een avontuur om er te komen. 'S avonds overnachten op een camping met onze bijzondere tent, wat ook weer een heel avontuur was. Na de eerste nacht was ik 40 of meer muggenbulten rijker, altijd leuk kamperen.

Daarna doorgereden naar Airlie beach waar ik mijn adrenaline kick heb gekregen. Door namelijk te gaan skydiven vanuit een vliegtuig hoger dan 14.000 ft. En dat was echt gaaf, de ultieme kick is toch wel het moment wanneer je benen naar buiten bungelen op een extreme hoogte. En dan krijg je een duw, na een paar salto's zweef je als een vogel door de lucht en heb je een prachtig uitzicht. Tijd om na te denken heb je niet, het enige wat je voelt is alle adrenaline in je lichaam tot dat de parachute opengaat en zoals je kan lezen ging die gelukkig open. Na een landing op het strand kon ik dit ook weer van mn bucket list afstrepen.

Uiteraard hebben we vanuit airlie beach ook een uitstapje gemaakt naar de withsundays. Prachtig om te zien! Alsof je naar een perfecte foto van google keek. Tijdens de zeiltocht ook nog walvissen gespot op een paar meter afstand, geweldig om mee te maken. Zulke grote dieren op een paar meter afstand is toch wel een unieke ervaring.

Na dit geweldige tripje moesten we een lange afstand afleggen naar Harvey Bay. Zo'n10 uur achter het stuur om naar onze volgende locatie te gaan. Ondanks dat het een lange trip was verliep alles soepel. Al moet ik wel bekennen dat de Australische wegen pikke donker zijn in de avond, gelukkig hadden we niet last van suïcidale kangeroos en konden we onze reis veilig afleggen.

Vanuit Harvey bay begon ons volgende avontuur, Fraser Island het grooste zand eiland met tropisch regenwoud. Het eiland gingen we verkennen met een 4x4 bus al vond ik het meer een vrachtauto. Dat moest ook wel aangezien hier geen verharde wegen zijn, je rijd dus continue door mul zand. De gordel moest om aangezien het een heuse rollercoaster was, je stuiterde alle kanten op. Maar het was enorm gaaf om op deze manier het eiland te verkennen. We hadden diverse stops bij meren, wandelen door het tropisch regenwoud, picknicken op het strand en prachtige uitkijkpunten. Verder scheurden we met 80 km per uur over het strand langs andere 4x4 voertuigen. En ook hebben we Dingo's gespot die op Fraser Island wonen.

Het toppunt was toch wel toen we een pas getrouwd stel die op huwelijksreis was moesten redden. Ze waren namelijk vastgelopen met hun Jeep en onze heldhaftig chauffeur dacht ze wel te kunnen redden. Nadat we eindelijk de auto hadden gevonden kwamen we erachter dat wij een lekke band hadden. Maar goed oppompem en dan kwam het goed werd ons verteld. Daarna de Jeep uit het zand gehaald en het bruidspaar vervolgde hun rit ons achterlatend. Ja dat lees je goed, meneer en mevrouw vertrokken en wij konden toch niet verder door onze band. Al met al na 2 uren vertraging en technische dienst zijn we veilig terug gekomen. Zoals onze chauffeur zei vertrouw nooit mensen in een jeep, ze naaien je altijd ;p

Na het avontuur op Fraser Island was het tijd om onze weg te vervolgen naar de sunshine coast en daarna door naar Brisbane. Na om en nabij 2300 km met onze trouwe campervan te hebben gereden was het in Brisbane tijd om hem terug te brengen. Op naar het Hostel en nog een paar dagen van Brisbane genieten en als heuse touristen op souvenir jacht.

En nu zitten we alweer op het vliegveld, wachtend op onze vlucht naar huis. Al met al nog een paar geweldige weken gehad langs de eastcoast, veel avonturen beleefd, herinneringen gemaakt die we nooit meer zullen vergeten en een top vakantie gehad om mijn avontuur mee af te sluiten.

Met een lach en een traan kan ik terug kijken op mijn avontuur. Ik ga Australië zeker missen, als het kan kom ik absoluut terug. Dit land heeft me veel goeds gebracht, zowel prachtige herinneringen als positieve persoonlijke ontwikkelingen.

Uiteraard ben ik straks blij om mijn familie, vrienden en trouwe viervoeters weer te zien. Dat is het enige nadeel van reizen, het gemis van je dierbaren. Maar ja ik kan iedereen zeggen als je wilt reizen doe het! Het brengt zoveel moois en goeds, het is iets wat je voor altijd bij blijft. Ik kan trots zeggen dat ik mijn droom heb gevolgd en dat ik het zo weer zal doen.

Lieve allemaal tot gauw en bedankt voor het lezen van mijn blogs.

Liefs, Lian

Reacties

Reacties

Alex

Fantastisch avontuur !
Fijn dat je zo intens hebt genoten , wensen je nog een hele goede terug reis toe ,grtz

Cindy

Ey meid leuk te lezen en wat maak je weer van alles mee..
Parachute springen echt gaaf!
Leuk camperen met zo'n campervan jammer van de muggebulten?
Ik wens jullie een goede vlucht en tot morgen.. ook vreemd om dat weer te zeggen?
Kus ons?

Rennie

Meid wat weer een mooi avontuur . .... maar een hele goede terugreis ?

Gonnie Dooper

Jeeeeeetje Lian, wat een avondtuurlijke reis hebben jullie achter de rug. Wat leuk dat je dat samen met je vriendin hebt kunnen doen. Van af nu geen zee te hoog en geen dal te diep voor jullie. Prachtige ervaring voor de rest van jullie leven.
We hebben genoten van jouw levendige beschrijvingen, bedankt dat we daarin deelgenoot mochten zijn! Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt gehad.
Ja meis, nu samen met alles wat je lief is het " gewone leven weer oppakken", hoewel dat ook een uitdaging kan zijn. Veel geluk verder en tot ziens misschien een keer in Mokum?
We wensen je een gesmeerde terug reis!!! ???
Liefs van Johan en Gonnie Dooper

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active