Surf camp it is!

Lieve allemaal,

De tijd vliegt voorbij en ik beleef zoveel leuke en gave dingen!
Ook blijf ik m'n ogen uitkijken naar de prachtige omgeving, iedere keer lijkt het allemaal weer een droom maar als ik mezelf dan knijp besef ik gelijk weer wat een geluk ik heb dat ik hier ben.

Afgelopen maandag was de start van mijn surfcamp, om 9 uur 's ochtends vertrokken we met een bus vol mensen richting seven mile beach. Wauw wat een omgeving, na een rit van ongeveer 2 uur keken we uit over een prachtig lang strand. We stapten uit bij een soort vakantie/bungalow park, heel knus en basic maar wel gezellig. Na een korte kennismaking konden we naar onze kamers, ik zat met 5 Duitse meiden en 1 Duitse jongen op een kamer. Al gauw hadden we onze draai gevonden en was het een gezellige groep.

's Middags ging gelijk de eerste surfles van start na een heerlijke lunch. Tijd om onze wetties (surfpakken) aan te trekken en op naar het strand. Na een leuke theorieles vol humor leek het surfen nog niet zo gemakkelijk. Eerst oefenen op het droge, op je buik liggen, push up, chicken wing, safety position en stand up! Klinkt aardig eenvoudig denk je niet? Nou nee er is niks eenvoudigs aan. Ook leerden we de wwt check, (wind, water, tide) om te checken of het een goede dag was om te surfen of niet. Na de theorie les konden we ons surfboard halen, elke dag moesten we een stuk lopen met ons board, een heuse bootcamp dus.

Vol energie gingen we de eerste dag te water met onze surfboards en ja daar sta je dan in het water. De golven leken zo klein maar zodra ik in het water was sloeg de 1 na de ander in mijn gezicht, heerlijk dat zoute water ahum. Na vele pogingen die vaak eindigden met een plons in het water kon ik eindelijk een beetje staan. Elke dag kregen we 's ochtends 2 uur les en 's middags 2 uur les, behoorlijk pittig maar super gaaf! Al gauw had iedereen de smaak wat te pakken en konden meesten staan, zo ook ik. Wat een gaaf gevoel om met de golven mee te surfen.

Na een paar lessen in de witte kleine golven mochten we ook naar achteren, het diepe water in naar de hogere en groene golven. Nou geloof me het is nog niet zo makkelijk om achterin te komen, onder de golven door of er overheen met een surfboard vergt nogal wat energie. Maar uiteraard moest en zal ik er ook heen, het duurde even maar uiteindelijk was ik er en kon ik ook al peddelend om me heen kijken. Wat ontzettend gaaf, zittend op je board midden in de zee, uitzicht op een prachtige strand, ja dit was ook echt weer even een geniet momentje. Na even op adem te zijn gekomen werd het tijd om een golf te pakken, geen bodem om je aan vast te zetten en behoorlijk hoge golven was toch wel even wat moeilijker dan die kleine witte golven. Maar goed ik ging het gewoon doen, voordat ik het wist zat ik in een mega hoge golf en maakte ik een frontale nosedive, voor ik het wist lag ik onder water en vloog mijn board alle kanten op. Zout water overal en het enige wat je denkt is ik moet weer omhoog. En wat ben ik blij dat ik op zulke momenten rustig kan blijven en weet wat ik moet doen, allemaal dankzij mijn geweldige mams die mij alles heeft geleerd op het gebied van zwemmen.

Uiteraard zagen de surfinstructeurs mijn geweldige nosedive en konden hun even lachen. Maar na wat hulp kon ik eindelijk een groene golf uit surfen tot het strand. En dat geeft echt een enorme kick, staan op je surfboard en gewoon gaan! Naast alle surflessen konden we genieten van lekker eten en deden we kaartspellen zoals asshole met de hele groep. Mensen uit Duitsland, Engeland, Noorwegen, Frankrijk, Nederland, het maakte niet uit iedereen kon mee doen en het was enorm gezellig!

Het belangrijkste was dat je lol had en dat hadden we zeker, hoe gekker hoe beter! En dat is wat de surfleraren ook deden, echte typische surfers, lang haar gebruind gezicht en een paar waren echte aussies dus inclusief leuk accent. Al gauw was mijn bijnaam Dutchie of princes Lia omdat ze mijn naam gewoon weg verkeerd verstonden of gewoon niet konden onthouden.

Ook heb ik pijlstaartrog gespot terwijl ik in het water was, ik liep rustig het water in en ineens stond ik oog in oog met een stingray! Hij was aardig groot en had blauwe en bruine stippen en kwam zo uit de film Finding Nemo. Gelukkig doet hij niks zolang je er niet op staat zeiden ze, fijn om te weten. Nu moest ik dus elke x gaan kijken waar ik liep, geweldig land Australië waar bijna elk dier je kan vermoorden. :P

De 5 dagen vlogen voorbij en het was een geweldige tijd op de spierpijn, blauwe plekken en schrammen na was het echt top. In een korte tijd een hechte leuke groep geworden en uiteraard de ultieme surfervaring meegemaakt. Afgelopen vrijdag zijn we weer in Sydney gearriveerd en hebben we nog een gezellige afterparty gehad. Enorm jammer dat iedereen nu weer zijn eigen weg in slaat maar het was weer geweldige om weer nieuwe mensen te ontmoeten en samen dit mee te maken!

Nu ben ik nog 2 dagen in Sydney om bij te komen en maandag vertrek ik naar een ranch in de Blue Mountains om daar te werken voor een paar maanden. Erg spannend maar ik kijk er enorm uit!

Meer surf foto's van het kamp volgen volgende week!

Liefs Lian


Reacties

Reacties

Astrid Bangma

Wat een prachtig verhaal ! Heerlijk om te lezen en bedankt voor je compliment. Super dat je zo geniet. Veel plezier. Dikke kus en liefs van mama.

Cindy

Leuk om te lezen!
Lijkt me gaaf om te doen!
Mooi dat je zo hebt genoten nu even bijkomen en dan maandag weer een nieuw avontuur!
Liefs ons

Alex

Mooi verhaal Lian, een prachtig avontuur waar je van de ene naar de andere beleving 'rolt' !
Strax naar je uiteindelijke doel , heel veel plezier !

Grtz x van ons

Riemie

Zo als jij kan schrijven. Meid ik zit gewoon bij je op de surfplank .
Daar moet je wat mee doen , reisblogs bij houden en ondertussen de wereld verkennen.
Top meid . Succes en ik wacht op je volgende verhaal

Eljo

Ik heb je verhalen door gelezen en je mooie foto's gezien. Je beleeft zo te lezen heel wat. Je maakt er mooie verslagen van. Wat een belevenissen. Heel veel succ6 met werken op de ranch. En logisch dat je dat spannend vind, maar dat gaat helemaal goed komen. Erg benieuwd naar je volgende reisblog!

Douwe

Een mooi verhaal ik krijg er steeds meer zin in om het allemaal met eigen ogen te zien . Nog even een dagje bijkomen en dan naar je uiteindelijke doel de paardenranch veel liefs papa xx.

Hannah

Geweldige blog meid ik zie het helemaal voor me, geweldig hoe je het beschrijft! Succes en veel plezier bij de ranch!

Liefs je bff

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active