You're braver than you believe

Lieve allemaal,

Alweer 7 dagen geleden dat ik in het vliegtuig stapte, de tijd vliegt voorbij want ik zit alweer 5 dagen in Sydney. En één ding kan ik met zekerheid zeggen het is hier echt prachtig! Het is nog mooier dan op de foto's, met woorden niet te omschrijven.

Afgelopen maandag was wel even een domper, qua werk en alles regelen zit het allemaal net wat anders in elkaar dan mij werd verteld in Nederland. Na wat uitleg werd ik prompt in het diepe gegooid. Tot overmaat van ramp verdwaalde ik midden in Sydney wat veel stress op leverde en waardoor ik even op een breekpunt kwam. Gelukkig heb ik het hostel uiteindelijk terug kunnen vinden door middel van ouderwets kaartlezen, wie had dat gedacht een ouderwetse kaart werkt toch beter dan al die techniek op onze telefoons. Na een peptalk van het thuisfront heb ik me weer herpakt en ga ik er weer vol op tegen aan. Zoals Chantal mooi zei : You're braver than you believe & stronger than you seem & Smarter than you think. Dus kop op en gewoon doen! En ja die instelling hou ik dan ook zeker aan.

In juni of hopelijk eerder start ik met werken op een paarden ranch vlakbij de Blue Mountains, iets waar ik erg naar uitkijk. In de tussentijd zal de tijd het leren waar ik strand, zolang ik nog geen ander werk heb ga ik vol op genieten en vooral veel dingen zien. Zo heb ik besloten dat ik maandag op surfkamp ga, 5 dagen lang elke dag surfles, gezellig overnachten aan het strand en vooral volop genieten!

Verder heb ik al veel mensen ontmoet vanuit heel de wereld, mensen uit Finland, Chili, Engeland, Spanje, Zweden, Amerika, Duitsland en noem maar op ze komen overal weg en met iedereen is het gezellig omdat we allemaal in het zelfde schuitje zitten.
Zo ben ik deze week naar Manly sea life sanctuary geweest met Corinne uit Finland, een aquarium waar ze zowel gewonde dieren als bedreigde diersoorten opvangen. Zo waren er vele soorten vissen, haaien, schildpadden, pinguïns en noem maar op. Een interessant en gezellig uitstapje, waardoor ik ook weer een vriend rijker ben geworden. ’s Avonds zijn we nog gezellig naar een backpackers avond geweest in de Sidebar waar we 2 meiden troffen uit Finland en Spanje. Met zijn 4e hebben we er een gezellige avond van gemaakt en ook in de kroeg troffen we genoeg mensen waar mee we een praatje hadden.
Het was in ieder geval erg leuk en bijzonder om te zien, al die mensen bij elkaar uit verschillende landen en iedereen kon met elkaar, geen ruzies maar gewoon gezellig met z’n allen feesten omdat iedereen er komt om een geweldige tijd te beleven.

Verder ga ik er zelf ook veel op uit zodat ik zoveel mogelijk kan zien van dit mooie land, zo loop ik gemiddeld 2 a 4 uren op een dag, vooral nu ik door heb hoe ik de weg kan vinden. En aangezien er zoveel te zien is heb je niet eens door dat je zoveel loopt. Zo heb ik vandaag de Bondi to Coogee Coastal walk gedaan met 2 kamergenoten, dit is van Bondi Beach ( ja dit is het strand van Bondi rescue en nee helaas heb ik niet de knappe strandwachten gespot. . Helaas pindakaas..) naar Coogee Beach. Een prachtige wandeling langs de kust lijn, langs kliffen, trappen en tientallen adembenemende spots met een prachtig uitzicht. Tevens ben ik naar het park geweest naast the opera house, een super groot park met speciale bloemen/planten vanuit heel de wereld. Hier had ik ook mijn eerste aanvaring met een huge ass spin, ik was zo druk met foto’s maken dat ik niet echt meer om me heen keek tot dat ik bijna in een mega spinnenweb belande. En je raad het al, waar een mega groot spinnenweb is daar is ook een mega spin en ja hoor daar zat een dikke spin met tientallen baby’s, brrr ik ben gauw rechts omkeert gegaan en ben de bosjes maar gaan vermijden. Ook al doen ze niks ze blijven eruit zien als monsters, en tja ik hou gewoon niet van zulk soort monsters.

Zoals je leest vliegt de tijd voorbij op de meeste dagen en geniet ik vol op. Ondertussen spreek ik nog zo weinig Nederlands dat ik sommige momenten zelfs in het Engels denk, hoe gek is dat!? Al van jongs af aan vond ik Engels een geweldige taal dus het gaat me gelukkig goed af. Natuurlijk heb ik soms mijn hakkel takkel momenten en versta ik de super ingewikkelde woorden niet altijd even goed. Maar je leert hier elke dag zoveel, wie weet pik ik nog wel een accent op. Ik hoop het want het is een prachtig accent.

Voor nu wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties die ik krijg op mijn blog, dat doet me goed :) Zodra ik weer nieuwe avonturen beleef zal ik weer wat plaatsen. Tot gauw lieve mensen!

Liefs, Lian

Reacties

Reacties

Cindy

Leuk om te lezen ondanks dat wel veel via de app horen. Fijn dat je je goed vermaakt! Ben benieuwd naar de week surfen!
Zo'n breekpunt komt een keer en die heb jij nu gehad. Komt goed en weer door gaan!
Trots op je x ons

Chantal

Te leuk Lian!!
Much ?

Rennie

Leuk hoor Lian ,
wat weer een mooi verhaal met veel indrukken . wat vliegt zo'n week weer snel om. Meid geniet volgende week maar heerlijk van de surf week . Het is je gegund ????

Riemie

Ik geniet van je verhalen Lian .
Lijkt net of ik er bij ben

Ilse

Wat een super leuke verhalen.. ik kijk uit naar de volgende!!

Douwe

Ja alweer een week weg en ook thuis is het anders tafel voor twee en soms drie niet meer even plagen
en joy is ook een beetje van slag.
Maar ja geniet van alle dagen en volgende week veel plezier met het surfen ik zie er al weer naar je volgende belevenis xx.

Astrid

Mooi geschreven.
Doen wat je leuk vind, is vrijheid. Leuk vinden wat je doet is geluk !
ik ben super trots op je ! xxx mama

Alex

Een Avontuur waar je met volle teugen van geniet ,het klinkt erg aantrekkelijk in jou verhalen en in werkelijkheid zal het nog veel mooier zijn , veel plezier en geluk in alles wat je gaat doen , groeten van ons xx!

Eva

Hoi Lian,

Wat supergaaf dat we zo mooi met je kunnen meegenieten. En de manier waarop jij schrijft is zo leuk dat ik je zeker blijf volgen! Want stiekem ben ik dan zelf ook weer een beetje terug op Bondi, the Botanic Garden en al dat andere moois in Sydney. Heel veel plezier en tot je volgende verhaal!

Dikke tuut Eva

Age Huitema

Ha Lian,
Je geniet met volle teugen.
Da's leuk!
En door jouw verhaal genieten wij op afstand een beetje met je mee.
Age Huitema

Els Draaisma.

Hoi lian wat een leuke verhalen . Keep the spirit.
Xxx

Sonja van Thiel

Meid wat knap van je dat je veel dingen gaat ondernemen. Geniet ervan zou ik zeggen en ik blijf je volgen ????.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active