De eerste dagen in Sydney

Lieve allemaal,

Afgelopen donderdag ben ik aan mijn avontuur begonnen, om half 7 's avonds zat ik voor het eerst in mijn leven in een vliegtuig. Iets waar ik enorm tegen aan hikte omdat ik het gewoon weg eng vond, maar wat was het gaaf! Het gevoel alsof je in een achtbaan zit tijdens het opstijgen en dan zo'n mooi uitzicht door de wolken heen wat bijna magisch leek. Ik had 2 tussenstops, eerst in Duitsland en daarna in Bangkok, 2 mega grote vliegvelden met complete winkelcentrums. De 7 uren dat ik moest wachten in Bangkok vlogen voorbij. Op de vliegvelden en in de vliegtuigen trof je zoveel verschillende mensen, verschillend qua nationaliteiten, culturen en uiterlijk. Sommige waren ontzettende vriendelijk met wie je zo een praatje startte en andere waren nors en chagrijnig en daar kon geen glimlach van af. Zo trof ik op het vliegveld in Sydney een vrouwtje uit nieuw zeeland terwijl ik stond te wachten op mijn shuttle. Ze begon spontaan te praten over haar reizen en heeft net zo lang bij me gewacht tot dat ik naar mijn shuttle kon. En aangezien de chauffeur van de shuttle wel meer als een uur duurde hebben we een hele tijd geklets, zo leuk om zulke vriendelijke mensen te ontmoeten.

Toen ik uiteindelijk in de shuttle zat keek ik mijn ogen uit, verkeer op links? Oja Lian we zijn in Australië.
Mega gebouwen en hele andere wegen als in Nederland. De chauffeur reed als de Nederlandse nacht chauffeur dus al racend kwam ik aan bij mijn hostel. Daar aangekomen kijk ik weer mijn ogen uit, dit was dus een hostel. Een gezellige receptie met lounge ruimte en computers, op de beneden verdieping een restaurant en bar, een doe het zelf keuken en nog 5 a 6 verdiepingen met kamers.
Na de check in kon ik naar mijn kamer, een kamer die met nog 5 andere backpackers deelde. Na een verfrissende douche ben ik gaan rondkijken in Sydney, opzoek naar een supermarkt . Ook hier kwam ik weer tot conclusie dat het hier andersom werkt, als je rechts loopt op de stoep loop je tegen de stroom in, niet handig. 's Avonds ben ik met Anna (kamergenoot uit zweden) wat gaan eten, van haar heb ik heel wat leuke en handige tips gekregen. Daarna gauw op bed aangezien ik de jetlag aardig begon te voelen.

Zondag 30 april, na een goede nacht slaap ging de 2e dag alweer van start. Samen met Anna ging ik Sydney in, met de trein naar het Opera house en de Harbour bridge. En wauw wat was dit mooi om te zien, ik had het al vaak gezien op een foto maar in het echt was het nog mooier! Na veel foto's en sightseeing moest Anna helaas weer verder met haar reis en was ik weer in mijn uppie. Op aanraden van haar ben ik met de boot naar Manley gegaan, op zondag kun je namelijk voor 2,50 overal heen reizen met de de bus boot of trein. De boot trip was echt genieten, op het dek heb ik genoten van het prachtige uitzicht waar ik toch wel van hou. De zon erbij, prachtig blauw water, rotsen/kliffen, mooie gebouwen en heel veel soorten boten. In Manley aangekomen ben ik gaan rond gaan wandelen, een gezellig centrum met mooie winkels die echt awesome adidas schoenen verkopen die ik het liefst allemaal had meegenomen. Uiteindelijk kwam ik bij het strand aan, een blauwe zee vol met surfers, helaas geen hoge golven maar wel erg mooi om te zien.

Daarna ben ik weer terug gegaan met de boot en besloot ik om de Harbour bridge te bewandelen. En wauw wat was dat mooi, de zon in mijn rug en een prachtig uitzicht. Dit was echt even zo'n moment wat je graag met anderen zou willen delen, het gemis van familie en vrienden was toen ook wel even moeilijk. Gelukkig was iedereen in gedachten bij me en kon ik trots weer verder lopen. Na een hapje eten ben ik in het donker terug gelopen, en ook dit gaf weer een wauw gevoel. Het Opera house was prachtig verlicht en je kon alle lichtjes in de stad zien. Met dit uitzicht in gedachten ben ik weer terug gereisd naar mijn hostel. Met heel wat kilometers in mijn benen en prachtige beelden op mijn netvlies kan ik deze dag weer goed afsluiten.

Zoals jullie lezen gaat alles goed met me, sommige momenten zijn wel even moeilijk maar gelukkig is contact houden met Nederland ondanks het tijdverschil redelijk makkelijk. Ook heb ik een prachtig boek gekregen van familie en vrienden wat het gemis net wat makkelijker maakt, bedankt hiervoor lieve mensen! Ik ben nog steeds ontzettend blij dat ik deze kans heb gekregen en dat ik heb ook met beide handen heb aangpakt. In deze korte tijd heb ik alweer zoveel geleerd zowel over mezelf als over Australië.

Morgen heb ik een oriëntatie dag op mijn reisbureau en gaan we opzoek naar werk. Dus op naar de volgende avonturen!

Liefs Lian

Reacties

Reacties

Astrid

Klinkt allemaal super ! Kus en liefs van mama

Douwe

Een heel verhaal geniet er maar van meid

Lisanne

Wauwe Lian! Ben je nog maar zo kort weg, en al zoveel gedaan! Topper! Succes met werk zoeken! En geniet! En schrijf snel weer zon mooi verhaal! Super leuk om te lezen! X

Cindy

Leuk om te lezen meid!
Wauw wat een reis en wat zie je mooie dingen die wij (zoals je al zei) alleen op plaatjes zien! Succes met werk zoeken met reizen en alles wat je gaat doen! We appen en bellen ondanks t tijdverschil lukt het aardig helemaal als je nichtje om 5u 's morgens wil eten ;)
Kus ons

Silke

Wat heb je een leuk stuk geschreven Lian! Al zoveel beleefd in deze dagen :) je mag trots zijn op jezelf. Kijk uit naar de volgende blog!

Silvia en Johan

Wat leuk om te lezen wat je nu al hebt gezien/gedaan. Je bent nog maar net weg maar je verhaal verteld al een heleboel. We volgen en zijn benieuwd naar je volgende blog. Succes met het vinden van een job. Xxx van ons

Age Huitema

Hallo Lian,
Wat een stoere onderneming zeg.
Ik lees dat je geniet.
Blijf dat ook doen!
Groet,
Age Huitema

Gonnie en Johan Dooper

Leuk om iets van je avondtuur te lezen en dat je het naar je zin hebt. Wel heel stoer in je uppie zo'n end weg. Maar ga er vooral van genieten zo'n kans Komt niet gauw weer voorbij. Wij blijven je volgen. Veel plezier !!!!

Rennie

Wauw Lian , wat ben jij al heerlijk aan het genieten . Meid wat zul jij een indrukken opdoen . Succes met het zoeken naar werk en hoop weer snel een mooi verhaal te lezen . Dikke kus

Alex

Wauw , net aangekomen en al zoveel indrukken , prachtig !
Mooi dat je de eerste ervaringen zo positief hebt beleefd .
Dat het vervolg van je reis alles mag geven wat je gedroomd hebt .
Blijven je volgen , x van ons !

Els

Wauw Lian. Wat geweldig om dit te lezen.???? wij wensen je heel veel plezier toe. En kijken uit naar je verhalen, waardoor we van en met je mee kunnen genieten. Lieve groetjes. ????

Winny

Wat super Lian dat je dit doet, zo leer je heel veel van de wereld en van je zelf. Heel veel plezier en lekker genieten!!!

Age

Mooi verhaal .met veel bezienswaardigheden en andere manieren dan hier in Nederland.
Geniet ervan.
Pss goed op je zelf.
Groetjes van ons viertjes
Dikke tuuut.?????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active